Monday 4 December 2017

My forex scalping strategi


Forex Scalping - Omfattande Guide om hur man skabera Forex Uppdaterad: 22 april 2016 kl 9:49 av Tom Cleveland. Forex scalping är en populär metod som innebär snabb öppning och likvidation av positioner. Termen snabb är inte preciserad, men det är i allmänhet tänkt att definiera en tidsram på ungefär 3-5 minuter, medan de flesta scalpers kommer att behålla sina positioner i så lite som en minut. Populariteten av scalping är född av sin uppfattade säkerhet som en handelsstrategi. Många handlare hävdar att eftersom scalpers behåller sina positioner under en kort tidsperiod i jämförelse med vanliga handlare är marknadsexponeringen för en scalper mycket kortare än den som en trendföljare eller till och med en dagförare och därmed risken för stora förluster som resulterar från starka marknadsrörelser är mindre. Det är faktiskt möjligt att hävda att den typiska scalperen bryr sig bara om bud-ask-spridningen, medan begrepp som trend eller intervall inte är väldigt signifikanta för honom. Även om scalpers behöver ignorera dessa marknadsfenomen, är de inte skyldiga att handla dem, eftersom de bara berör de korta volatilitetsperioder som skapas av dem. Är Forex Scalping för dig Forex scalping är inte en lämplig strategi för alla typer av näringsidkare. Avkastningen som genereras i varje position som öppnas av scalperen är vanligtvis liten men stora vinster görs eftersom vinster från varje sluten liten position kombineras. Scalpers gillar inte att ta stora risker, vilket innebär att de är villiga att avstå stora vinstmöjligheter mot säkerhet för små men frekventa vinster. Följaktligen behöver skalaren vara en patient, flitig individ som är villig att vänta som frukterna av hans arbete översätter till stor vinst över tiden. En impulsiv, upphetsad karaktär som söker omedelbar tillfredsställelse och syftar till att göra det stort med varje på varandra följande handel är osannolikt att uppnå allt annat än frustration när man använder denna strategi. Uppmärksamhet är väsentlig för forex scalper Scalping kräver också mycket mer uppmärksamhet från näringsidkaren i jämförelse med andra stilar som swing-trading eller trendföljande. En typisk scalper öppnar och stänger tiotal, och i vissa fall mer än hundra positioner på en vanlig handelsdag, och eftersom ingen av positionerna kan få stora förluster (så att vi kan skydda botten) scalper har inte råd att vara försiktig med vissa, och försumliga om några av hans positioner. Det kan tyckas vara en formidabel uppgift vid första anblicken, men scalping kan vara en involverande, till och med rolig handelsstil när näringsidkaren är bekväm med sina metoder och vanor. Det är dock klart att uppmärksamhet och starka koncentrationskunskaper är nödvändiga för den framgångsrika forexskalpen. Man behöver inte födas utrustad med sådana talanger, men övning och engagemang för att uppnå dem är oumbärliga om en näringsidkare har någon seriös avsikt att bli en verklig scalper. Automatiserade handelssystem Scalping kan vara krävande och tidskrävande för dem som inte är heltidshandlare. Många av oss förföljer handel bara som en extra inkomstkälla, och vill inte ägna fem sex timmar varje dag till övningen. För att hantera detta problem har automatiserade handelssystem utvecklats, och de säljs med ganska otroliga påståenden över hela webben. Vi rekommenderar inte våra läsare att slösa sin tid på att försöka göra sådana strategier för dem i bästa fall kommer du att förlora lite pengar medan du har lite lektioner om att inte lita på någons ord så lätt. Men om du utformar egna automatiserade system för handel (med viss vägledning från erfarna experter och självutbildning genom övning) kan det vara att du förkortar den tid som måste vara dedikerad till handel samtidigt som du fortfarande kan använda scalping-tekniker. Och en automatiserad forex scalping-teknik behöver inte vara helt automatisk. Du kan överlämna de rutinmässiga och systematiska uppgifterna, t. ex. stop-loss och win-win-order till det automatiska systemet, samtidigt som du antar den analytiska sidan av uppgiften själv. Detta tillvägagångssätt är helt säkert inte för alla, men det är verkligen ett värdigt alternativ. Några ord på handelsstorlekar och forexskalning Slutligen bör scalpers alltid hålla vikten av konsistens i handelsstorlekarna medan de använder sin favoriserade metod. Att använda oregelbundna handelsstorlekar medan scalping är det säkraste sättet att se till att du får ett utplånat valutakonto på nolltid, om du inte slutar träna scalping före det oundvikliga slutet. Scalping är baserad på principen att lönsamma affärer kommer att täcka förlusterna av misslyckanden i rätt tid, men om du väljer slumpmässigt positionsstorlekar dikterar sannolikhetsreglerna att förr eller senare kommer en överdimensionerad, försämrad förlust att krascha allt det hårda arbetet i en hela dagen, om inte längre. Skalaren måste sålunda se till att han eftersträvar en fördefinierad strategi med uppmärksamhet, tålamod och konsekventa handelsstorlekar. Det här är bara början, förstås, men utan en bra början skulle vi minska våra odds för framgång, eller åtminstone minska vår vinstpotential. Nu kan vi titta på innehållet i den här artikeln där forexskalning diskuteras med alla detaljer, fördelar och nackdelar. Vårt förslag är att du läser hela denna artikel och absorberar all information som kan gynna dig. Men om du tror att du redan är bekant med något av materialet, förkortar din rutt, presenterar vi innehållsförteckningen i den här artikeln. 1. Hur scalpers tjänar pengar: Här kommer vi att titta på logiken bakom scalping och diskutera de bästa förutsättningarna och nödvändiga justeringar som måste göras av en scalper för lönsam handel. 2. Välja rätt mäklare för scalping: Inte varje mäklare är tillmötesgående för scalping. Ibland är detta företagets uttalade politik, vid andra tillfällen skapar mäklaren de förhållanden som gör det omöjligt för framgångsrik scalping. Det är viktigt att nybörjaren scalper vet vad man ska leta efter i mäklaren innan han öppnar sitt konto, och försök här väl att upplysa dig om dessa viktiga punkter. 3. Bästa valuta för Scalping: Det finns valutapar där scalping är enkelt och lukrativt, och det finns andra där vi rekommenderar starkt mot användningen av denna strategi. I den här delen diskutera detta viktiga ämne i detalj och ge dig användbara tips för dina affärer. 4. Bästa tider för Scalping: Det går en pågående debatt om de bästa tiderna för framgångsrik scalping på forexmarknaden. Tänk på de olika åsikterna och presentera sedan vår egen slutsats. 5. Strategier i scalping: Strategier i scalping behöver inte skilja sig väsentligt från andra kortsiktiga metoder. Å andra sidan finns det särskilda prismönster och konfigurationer där scalping är lönsamare. Titta igenom och studera dem på djupet i det här avsnittet. en. Range Scalping: Vissa handelsmän anser att marknaderna är bättre lämpade för scalping-strategier. Här noga undersöka varför, och hur man skall hårbotten under sådana förhållanden. b. Breakout Scalping: Titta noga på nyheterna och tekniska utbrott separat och diskutera lämpliga scalping-strategier för båda. c. Trend Scalping: Här är det bra att ta en allmän titt på forex scalping i trending marknader. 6. Trend Efterföljande Scalping: Trenden är flyktiga, och många scalpers väljer att handla dem som en trendföljare, samtidigt som handelslivet minimeras för att styra marknadsrisken. I den här delen undersöker du väl användningen av Fibonacci-förlängningsnivåer för scalping trender. 7. Nackdelar och kritik av scalping: Scalping är inte för alla, och till och med krydda scalpers och de som är engagerade i stilen skulle göra det bra att komma ihåg några av de faror och nackdelar som är involverade i att använda stilen blint. 8. Slutsatser om scalping: I det här sista avsnittet kombinerar du bra lärdomarna och diskussionerna i de tidigare kapitlen och når du slutsatser om vem som ska använda valutahandelshandelstypen och de bästa förutsättningarna för att det ska utnyttjas. Riskredovisning: Valutakurshandel på marginal har en hög risknivå och kan inte vara lämplig för alla investerare. Det finns möjlighet att du kan förlora mer än din första insättning. Den höga hävstångseffekten kan fungera mot dig såväl som för dig. OptiLab Partners AB Fatburs Brunnsgata 31 118 28 Stockholm Sverige Handel med utländsk valuta på margin ger hög risk och kan inte vara lämplig för alla investerare. Den höga hävstångseffekten kan fungera mot dig såväl som för dig. Innan du bestämmer dig för att investera i utländsk valuta bör du noggrant överväga dina investeringsmål, nivå av erfarenhet och risk aptit. Ingen information eller åsikt på denna webbplats bör tas som en uppmaning eller ett erbjudande att köpa eller sälja någon valuta, eget kapital eller andra finansiella instrument eller tjänster. Tidigare resultat är ingen indikation eller garanti för framtida prestanda. Läs vår juridiska ansvarsfriskrivning. kopiera 2017 OptiLab Partners AB. All Rights Reserved. Daytradingscalping med hög hävstång - min beprövade strategi tråden växer exponentiellt. många tack till alla aktiva deltagare, men speciellt till mannen som gav oss ett system att följa, det med denna handelsstil är explosiv. Favorit här kan du hitta den stora uppdateringen som innehåller regler, bilder, indi och tpl. Jag vet att den nya posten kommer att hoppa till sin post .. men jag föreslår att du läser hela tråden, för att få rätt mentala förhållningssätt. kom ihåg att ingen ifrån dig, är ansvarig om du löser pengar, bör du inte handla denna stil och system, men om du gör det är på egen risk. favorit föreslog ett mycket bra system för att handla på så sätt som vi gör, du kan läsa all förklaring här och condor666 gav oss ett annat bra system den här uppdateringen för att bifoga indies och tpl-användning i denna handelsstil ja, handelsstil inte system. Om du gillar att investera lite tid så försäkrar jag mig om att det kommer att bli bra, men om du inte har tid att läsa och förstå, kommer du att förlora ett nytt sätt att tänka. Jag säger inte är för alla, du kan älska eller hata, men snälla , om du inte gillar, stör inte oss. gå bort Jag tror att det är dags att ge människor min strategi, den här strategin är väldigt bra på marknaden. Jag handlar för ett levande nu, efter år av paradis och helvete. äntligen förstår jag vad som fungerar för mig: små pips, många gånger om dagen, med hög hävstångseffekt. ja jag vet många framtidskommentarer, men det fungerade för mig och jobbar varje dag. strategin handlar om MM inte systemet, men jag kommer att ge dig det system som, i framtiden. ID som att du ska fokusera på Strategy MM eftersom jag har försökt många system med det, och med alla dessa system har strategin fungerat bra. Om du är på marknaden från några år vet du att scalping och daytrading kan leda till ett beatifull konto, men kan också leda dig till helvetet på grund av den höga hävstången. så här studerade jag mycket, jag letade efter ett system som kunde ge mig bra pengar och mycket enkelt att upprepa. Jag har funnit att det är bra, mycket bra att ta minsta vinst, många gånger om dagen. min strategi: 1 lot varje 1.000 SL är stoppa ut TP 3.3 pips (eftersom jag har en genomsnittlig 0,8 pips provision), så 2,5 pips netto. med denna MM, mycket aggressiv, kan du göra mycket pips eller med endast 2 TP varje dag får du 100 av ditt konto på bara en månad. du borde bara göra dessa 2 affärer om dagen, är det möjligt att du faller i metastationssyndromet eller overtrade7 Jag vet att några av er tänker mig galen, men jag kommer att visa dig dag för dag, mina framsteg .. du vet det här är bara för demonstration, så jag ska spela med ett dmeo-konto. systemet jag använder är ett välkonsoliderat trendsystem, jag använder det på 1M och 5M tidsram, jag använder också den andra för att förstå trenden. det finns 2 ema kanal hög, nära. låg, 20 och 144 med ichi kumo med inställning 27.78.156 (3M kumo på 1M TF och 15M kumo på 5M) i princip tar jag handel mot emas när priset går ut ur 20 ema-kanalen. Jag handlar inte om några emas rör på kumo. Jag tittar också på prisåtgärden, du vet efter mycket år att du inte kunde titta på ljuset, även om du vill att det här är en ny handel: lördag, 03.09.2013: bifogad all indikator som jag använder normalt jag lät den springa, många många gånger blir det till vår fördel. I det första inlägget skrev jag att jag kommer att spela med ett demokonto bara för att visa idag är nfp, så en quotnormalquot daytrader, kommer inte att handla före under eller efter det att jag bor i gmt1, ofta stänger jag dagen före ny öppen, kom ihåg 2 handlar en dag, och du kan välja vad som helst du vill ha, jag börjar med eurusd, om det inte finns någon chans jag tittar på aususd, kabel, eurjpy, gbpjpy och andra. det svåraste är inte att göra 2 vinster handel, är att göra ENDAST 2. Du måste vinna 40 gånger för att vara din 1 sluta, 1002.5. Och sluta är inget med om du använder SL, är precis som du vill. Du handlar 2 gånger om dagen, om du får 1 slut, måste du återhämta sig med 20 dagar förutsatt att du vinner de 20 dagarna med 2 trades dagligen. Så hur kan du tjäna pengar Eftersom du använder stop-out-metod betyder det att du inte garanterar resultatet skulle vara. Jag tror att du försöker bevisa att du har nästan 100 korrekt systementry signal, annars kommer det inte att överleva på lång sikt. G4265 All Time Return: 122.4Open Scalping Strategy GRUNDLÄGGANDE STRATEGI RIKTLINJER 1. TIMEFRAME: D1 ZOOM I mindre tidsramar som M5 eller M15 för att se bättre. 2. StopLoss amp TakeProfit 7-10 Pips 3. Ingen handel på söndagen eller veckans första dag OBS! Du kan handla söndag. Det här är bara mina personliga preferenser för att undvika söndagsförvirring. KÖPREGLER 1. Tidigare dagar Stäng ovanför månad och vecka Öppna 2. Köp 1 fält ovanför de föregående dagarna Håll Stäng Igår var över Veckostimper Månadsöppna linjer Yesterdays High är 0.89620 Köp TILLDAG om priset går 1 Tick över högtiderna. Eller köp om priset går åtminstone 0.89621 Bilagd bild (klicka för att förstora) Bilagor (klicka för att förstora) SÄLJSREGLER 1. Tidigare dagar Stäng under Månadsvis och Veckans Öppet 2. Sälj 1 tick över de föregående dagarna LÅG Stäng Igår var under Veckotimmaren Månatliga öppna linjer Yesterdays Low är 1.35608 Sälj Idag om priset går 1 Tick Under Yesterdays Low. Eller sälja om priset går åtminstone 1.35607 Bilagd bild (klicka för att förstora) Bilagd bild (klicka för att förstora) SECOND HANDELSSTRATEGI FÖR TESTSÄTTNINGAR ENDAST OCH INTE TESTAD, HANDEL MED ETT RISKLOGIC: Om det första brytningsförsöket var lite quotSHYquot, Det andra försöket bör vara starkare 1. Om första handeln var ett förlust, öppna en annan handel på samma nivå för den första handeln 2. Ställ StopLoss Samma som tidigare 3. Öka Takeprofit med 50 FIRST TRADE HIT STOPLOSS (-10Pips) bifogat bild ( klicka för att förstora) PREPARE 2ND HANDEL Jag vill snabbt komma in och ut med hög hitrate så jag använder 10Pips stopp och Takeprofit för EU, GU och AU. Andra par som USDCHF, jag använde 7Pips. Jag använde Risk per handel. När du använder en så liten stoppförlust på en daglig tidsram (där du inte kan se det lilla priset flyttar) kan du inte få en exakt sannolikhet för denna metod. Var du markerade de här posterna, plottar den på diagrammet och flyttar till en 5min tidsram och ser om priset, efter att du har gjort en ny lowhigh och triggat din beställning, fortsätter rakt igenom för att träffa din TP. Alternativt är det ett bra chanspris fluktuerar fram och tillbaka lite innan du går till din TP, i vilket fall du kunde ha varit mycket väl stoppad, men på det dagliga diagrammet ser ut som en lyckad handel. Jag har gjort den första för dig. Ditt första köp-exempel som du postade i ditt diagram stoppades - se bifogad. Nu gör du bara det för att säga 500 affärer enligt reglerna och väl kunna bestämma hur sannolikt denna metod kan vara lol Attached Image (klicka för att förstora) så att alla kan testa metoden. Bilden jag postade inkluderade lossande affärer. Det är normalt att slå SL för mig. Jag behöver bara minst 60 vinstfrekvens för att ha en positiv handelskompensation på lång sikt. Igen. väldigt enkelt, inga indikatorer bara prisåtgärder Jag frågar inte din metod, och alla kommer naturligtvis att ha förluster med hjälp av vilken metod eller system de använder, men var får du den siffran på 60 vinstfrekvens från det som jag försöker få på hitta en procentuell vinstfrekvens du måste bokstavligen kontrollera varje handel (backtest) eller vidarebefordra testen under en längre tid innan du kommer upp med en procentandel som kommer att vara korrekt. Och med bakprov menar jag att du måste bryta varje handel ner till en lägre tidsram för att se vad prisåtgärden gör. Detta ensamma kan vara väldigt mycket tidskrävande att samla in lämplig mängd data, om inte det är möjligt att få det kodat för att se statistiken. Eller jag kunde ha fel ihop och du har använt den här metoden under de senaste 2 åren framgångsrikt om det har testats Jag är inte ifrågasatt din metod, och alla kommer naturligtvis att ha förluster med hjälp av vilken metod eller system de använder, men var får du den siffran på 60 vinstfrekvens från det som jag försöker komma på för att hitta en procentandel win rate youd måste bokstavligen kontrollera varje handel (back test) eller vidarebefordra test det under en längre tid innan du kommer upp med en procentandel som kommer att vara korrekt. Och med bakprov menar jag att du måste bryta varje handel ner till en lägre tidsram för att se vad prisåtgärden gör. Detta ensam kan vara mycket, mycket tid. blixtvisit. den dagliga breakout-strategin är en mycket enkel och mycket lönsam handelsmetod, men en 10-stoppförlust är löjligt, det kan fungera som det bara hände med ej om inte trådägaren har för avsikt att komma tillbaka till handeln om han skulle vara busted eller martingale etc, Större stopp förlust massor av potential, var bra, trDE WELL Generellt sett, ju längre vår tidsram, desto pålitligare är vår indikator

No comments:

Post a Comment